Když společnost BRP v 80. letech zahájila svoji činnost v oblasti motokárových motorů, dominovala na trhu díky rozsáhlým zkušenostem s vysoce výkonnými 2 taktními motory. Motory Rotax vyhrály nejvíce závodních titulů v kartingu a stále jsou ve vedení co do počtu titulů celkových šampionátů. V této době došlo k jasnému rozdělení vývoje a výroby (BRP-Rotax) a prodeje a marketingu (jeden distributor byl zodpovědný za všechny trhy). Vysoká úroveň hospodářské soutěže na trhu si vyžádala neustálý vývoj motokárových motorů Rotax 100 ccm, které zvyšovaly náklady a omezovaly tržní potenciál.
Zastavit nebo jít dál
V roce 1995 musela společnost učinit strategické rozhodnutí – buď učinit zásadní pokrok v oblasti motokárových motorů nebo skončit. K uspokojení potřeb zákazníka bylo nutné vyvinout zcela novou technologii motoru: snadná manipulace, méně údržby, technická kontinuita a životnost – to vše bylo nezbytné, aby bylo možné udržet náklady na tento sport pod kontrolou. Společnost se rozhodla pokročit vpřed a v roce 1997 stanovila standardy pro zavedení nové koncepce motoru a to na základě svých rozsáhlých zkušeností s dvoutaktní technologií pro rekreační účely: motor Rotax 125 MAX s mnoha novými znaky pro motokárový svět.
V roce 2002 společnost BRP uvedla na trh motor 125 MAX DD2 s přímým pohonem (bez řetězu) v kombinaci s dvourychlostní převodovkou (ovládanou pomocí řazení na volantu). Toto byl další krok vpřed na cestě k nízké údržbě a zároveň náročným výrobkům.
Zavedení Evo
V listopadu 2014 představila společnost BRP novou generaci motokárového motoru – Rotax 125 MAX evo.
Pokročilá technologie série motorů Rotax 125 MAX evo je dalším vývojovým stádiem existující řady motorů Rotax MAX, která je známá pro svou vysokou spolehlivost a hodnotu.