Společnost BRP-Rotax se vždy snaží dodávat produkty v nejvyšší kvalitě a zajistit jejich dostupnost dle požadavků zákazníků. Maximálně se soustředí na válec jako na klíčový prvek z hlediska výkonu motoru a jeho parity. Pro udržení vedoucího postavení v oblasti technologií bylo rozhodnuto přesunout výrobu válců do Rakouska.
Technické údaje
Při obnově odlévacích a výrobních nástrojů byly použity nejlepší dostupné technologie, aby se dále maximalizovala parita motoru, životnost a vzhled výrobku.
- (1) Proces odlévání, který zajišťuje rovnoměrný hladký povrch odlitku.
- (2) Rozšířené CNC řízené obrábění (porty, výšky portů, zkosení portů).
- (3) NiCaSil pokovený doraz přívěry výfuku (pouze u válců Senior MAX a DD2).
Úprava odlévacího nástroje byla použita také pro…
- (4) použití QR-kódu pro sledování kvality výrobků
- (5) použití loga „ROTAX RACING“ na podporu vzhledu značky.
Další vlastnosti výrobku
- Válce s upraveným licím nástrojem jsou 100% vyměnitelné za stávající válce.
- Podložka (Rotax 251336) přívěry výfuku (Senior MAX a MAX DD2) nesmí být u nových válců použita.
- Výkon a výkonová charakteristika jsou shodné se současnými válci.
- Toleranční skupiny A, AB a B pro vrtání válce (označené vedle QR kódu) jsou shodné se současnými válci.
- Načtení QR-kódu na válci poskytne jedinečné šestimístné číslo (nikoli vzestupné, ale náhodné číslo).
To umožňuje distributorům registrovat a zveřejňovat, které válce byly dodány na jejich trhy a jsou legální pro národní závody RMC.
Poznatky z rozsáhlého testování na dynamometru motoru používaného servisními středisky.
Před provedením testování výkonu na dynamickém dynamu je třeba přednostně zvážit následující tři aspekty:
1) Válec dosáhne nejlepšího výkonu po 1 hodině provozu.
2) Potvrďte správnou vůli pístu.
3) Tryskové nastavení je přibližně o 2 body + vyšší (bohatší) než u stávajícího válce.
Výborný paritní výsledek nových válců
Na dynamu bylo testováno 11 různých válců. Následující graf znázorňuje paritu nového válce.
Souhrn
Klíčová fakta:
- Pro zajištění budoucích dodávek válců byla výroba válců převedena na rakouského partnera.
- Rozsáhlé testování ve spolupráci se servisními středisky potvrdilo stejnou úroveň top výkonu jako u dobrých zařízení dostupných na trhu (na trati i na dynamu).
- Nově použitá technologie snižuje výkonnostní rozdíly mezi válci díky menším výrobním tolerancím. Tím se dále zlepšila parita a férovost.
- S balíčkem Micro MAX se Rotax řídí doporučením FIA zpomalit třídu kadetů.
- Upravený válec je vyroben lepší technologií za stejnou cenu.
- Rotax nabízí výměnný program, aby podpořil trh v rozhodnutí pro lepší technologie v příští sezóně. Pro další informace kontaktujte svého prodejce Rotax.
Více informací: https://www.rotax-racing.com/tech-tips