Oficiální partneři podvozků pro Rotax MAX Challenge Grand Finals 2024 jsou nyní potvrzeni. Společnost BRP-Rotax oznámila výrobce, kteří podpoří všechny kvalifikované závodníky svými zbrusu novými motokárami na každoročním stěžejním podniku.

IP Karting se značkami Praga a Formula K, Birel ART a jejich charakteristická motokárá Charles Leclerc, společně s největší světovou firmou v oboru, Sodikart, dodají na RMCGF téměř 400 podvozků, až bude závod od 19. do 26. října hostit italský okruh Circuito Internazionale di Napoli.

Počínaje nejmladší třídou se na světové scéně RMCGF vůbec poprvé objeví značka Formula K vyráběná italskou společností IP Karting jako vybraný podvozek pro 36 jezdců třídy Micro MAX. Motokára v barvě teal rozhodně není nováčkem ve vrcholné soutěži ani ve vítězství, přičemž IPK s nadšením představuje své zelené závodní zázračné dítě. Zářivě modrá značka Praga se vrací jako vybraná motokára Junior MAX pro 72 závodníků v tomto poli. Je to téměř 120 let, co Praga jako samotná značka vznikla v automobilových závodech, a výrobce podvozků sídlící nedaleko Verony je partnerem Rotaxu při vrcholném podniku sezóny z americké edice v New Orleans v roce 2013.

Dalším významným italským výrobcem se sídlem v blízkosti ikonického okruhu Monza, který má v tomto sportu neuvěřitelně dlouhou historii sahající až do roku 1959, je společnost Birel ART. V roce 2011 debutovala jako partner Rotax na RMCGF ve Spojených arabských emirátech na dráze Al Ain Raceway. 25. ročník prestižního závodu se letos shoduje s jejich vlastním 65. výročím. Birel ART bude dodávat kategorie Mini MAX 72 a 72 dvourychlostních DD2 v Sarnu s vlastními barvami slavné červené motokáry. Druhý rok po sobě aktivně podpoří třídu DD2 Masters s novější značkou Charles Leclerc by Birel ART, další oblíbenou motokárou na světové platformě pro závodníky Rotax a fanoušky bývalého motokárového šampiona – nyní jezdce F1.

Zářivá a energická oranžová barva Sodikart je známým partnerem od roku 2010 na RMCGF v italské La Conce. Francouzská značka vyráběná nedaleko západního města Nantes, která za tu dobu podpořila řadu kategorií motorů Rotax MAX, je známou světovou špičkou v motokárách. Ačkoli vůbec poprvé se podvozek Sodikart postavil na start Velkého finále jako nový dodaný podvozek, nikoli jako vlastní motokára, bylo to vlastně v roce 2004 ve třídě RM1; nyní DD2. V roce 2024 poskytne výrobce s více než 40 dosavadními úspěšnými sezónami všem 72 jezdcům ostře sledované třídy Senior MAX závodní materiál na Circuito Internazionale di Napoli. Kromě toho je Sodikart letos opět oficiálním dodavatelem motokár vybavených pohonnými jednotkami Rotax E-Powertrain pro dvě kategorie elektrických závodů – E20 Senior a E20 Masters.

„Jsme hrdí na to, že můžeme oznámit, že našimi oficiálními dodavateli pro RMCGF 2024 jsou naši dlouholetí partneři v oblasti podvozků, které známe a kterým věříme, že dokáží po všech stránkách poskytnout podporu našim kvalifikovaným jezdcům RMC po celém světě,“ řekl Peter Oelsinger, generální ředitel BRP-Rotax / člen představenstva, viceprezident pro prodej, marketing RPS-Business & Communications. „Servis, profesionalita a technická podpora poskytovaná každým ze tří týmů výrobců v kombinaci s rovnocenností a výkonností motorů Rotax a E-Powertrains nabízí každému účastníkovi optimální šanci závodit za rovných podmínek. Těšíme se, že v Itálii přivítáme všechny týmy a také těsné souboje, které můžeme očekávat od předních jezdců Rotax, protože slavíme 25 let této úžasné akce.“